Veelgestelde vragen over bezorgen, afhalen en retourzendingen
- Hoeveel zijn de verzendkosten
- Wanneer wordt mijn bestelling geleverd
- Niet thuis
- Laten bezorgen op een ander adres
- Service en Ophaalpunten
- Bestelling onder Rembours (Nederland)
- Uw bestelling ophalen in een van onze winkels
- Retourzending naar Shops4youonline B.V.
- Minimale orderwaarde
- Bestelling ophalen in Nijkerk
- Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd aankomt?
1. Hoeveel zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn per land verschillend. Hieronder vindt u het overzicht:
Nederland
€0 tot €35: € 7,95
€35 tot €75: € 7,95
€75 tot €100: € 7,95
vanaf €100: € 7,95
PostNL Locatie: € 7,95
België
€0 tot €35: €7,95
€35 tot €75: €7,95
€75 tot €150: €7,95
vanaf €150: €7,95
Europa
Duitsland: €10,95
Frankrijk: €19,99
Italie: €18,99
Oostenrijk: €13,99
Spanje: €17,99
Ierland: €19,99
Portugal: €17,99
Zweden: €22,99
Luxemburg: €14,99
Hongarije: €14,99
Griekenland: €28,99
Finland: €19,99
Estland: €19,99
Letland: €19,99
Litouwen: €19,99
Denemarken: €19,99
Bulgarije: €30,99
Cyprus: €28,99
Estland: €18,99
Kroatië: €29,99
Malta: €28,99
Roemenië: €28,99
Slowakije: €14,99
Slovenië: €23,99
Tsjechië: €14,99
Rest van de Wereld:
Verenigd Koninkrijk: €26,99
Australie: € 45,99
Brazilie: € 45,99
Canada: € 45,99
China: € 45,99
Hong Kong: € 45,99
Japan: € 45,99
Nieuw Zeeland: € 45,99
Verenigde Staten: € 45,99
Noorwegen: € 29,99
Zwitserland: € 29,99
Monaco: € 29,99
Liechtenstein: € 29,99
Iceland: € 29,99
Oekraïne: € 29,99
Overige landen: €34,99
2. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij verkopen circa 14.000 verschillende producten. Veel van deze producten hebben wij op voorraad. Indien wij uw product op voorraad hebben versturen wij dit direct. Mocht het product niet op voorraad zijn dan vermelden wij dat in de winkelwagen. Hier staat tevens de verwachte levertijd mocht een product niet op voorraad zijn.
Bestellingen die bij ons binnenkomen voor 23:30 uur* worden dezelfde dag nog verwerkt, indien op voorraad! De levertijd van deze bestellingen: 1 werkdag, indien het product op voorraad is. Bestellingen die na 23:00 uur worden geplaatst: Levertijd 1-2 werkdagen. Op de website kunt u via uw persoonlijke inlog de status van uw bestelling raadplegen.
Bestellingen geplaatst buiten Nederland, na 23:30 uur worden de eerstvolgende werkdag verzonden.*
Op de dag van verzenden ontvangt u een e-mail met de track & trace code zodat u het pakket kunt volgen.
Dag van Bestellen* | Voor 23:30 uur | Na 23:30 uur |
Maandag | Levering op Dinsdag | Levering op Woensdag |
Dinsdag | Levering op Woensdag | Levering op Donderdag |
Woensdag | Levering op Donderdag | Levering op Vrijdag |
Donderdag | Levering op Vrijdag | Levering op zaterdag |
Vrijdag | Levering op Zaterdag | Levering op Maandag |
Zaterdag | Levering Maandag | Levering Maandag |
Zondag tot 22:00 uur | Levering op Maandag | Levering op Dinsdag |
*INDIEN OP VOORRAAD
Feestdagen 2024
Tijdens de nationale feestdagen gelden er afwijkende levertijden. Op deze dagen worden er geen pakketten verstuurd. De feestdagen voor dit jaar waarop wij geen pakketten verzenden zijn:
- Koningsdag: 27-04-2024
- Bevrijdingsdag: 05-05-2024
- Hemelvaartsdag: 9-05-2024
- Pasen :1-04-2024
- Pinksteren: 20-05-2024
- Eerste Kerstdag: 25-12-2024
- Tweede Kerstdag: 26-12-2024
- Oudjaarsdag: 31-12-2024
- Nieuwjaarsdag: 01-01-2025
3. Niet thuis?
Indien de zending niet kan worden afgeleverd, omdat op het afhaaladres niemand wordt aangetroffen, gaat de zending retour naar het depot. Geadresseerde wordt door middel van een notificatie, welke wordt achtergelaten bij het afleveradres, over de bezorging geïnformeerd. Hierop staan tevens de mogelijkheden voor een tweede aflevering en/of het afhalen van de zending. Indien door geadresseerde niet binnen 5 werkdagen na de eerste bezorging wordt gereageerd, wordt de zending retour gezonden naar Shops4youonline B.V. Aan deze retourzending zijn retourkosten verbonden voor de zegel en voor de behandelingskosten van het magazijn. Deze kosten bedragen de originele verzendkosten voor het naar u opsturen plus 4,50 behandelingskosten. De verzendkosten om het pakket dan opnieuw naar u te verpakken en te versturen brengen wij ook in rekening.
4. Laten bezorgen op een ander adres?
Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit kunt u aangeven tijdens het bestellen. Let op: het is niet mogelijk om het pakket te laten bezorgen op een postbusnummer.
5. Service en Ophaalpunten
Ook bieden wij, in samenwerking met PostNL, de mogelijkheid om uw pakket af te halen op één van de vele service en ophaalpunten die overal in Nederland te vinden zijn.
6. Bestelling onder Rembours ( Nederland)
Verzending onder rembours is niet mogelijk.
7. Uw bestelling afhalen in ons MAGAZIJN in Nijkerk is niet meer mogelijk
8. Retoursturen van pakketten naar Shops4youonline B.V.:
De retourkosten zijn voor uw rekening. Tenzij wij een fout hebben gemaakt, bijvoorbeeld bij het toesturen van een onjuist product. (m.u.v.: Vernieuwde verpakkingen)
Producten mogen ALLEEN ongeopend en ongebruikt worden teruggestuurd.
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf* van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Vermeld bij de retourzending in elk geval uw ordernummer. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Voor het retourneren kunt u gebruik maken van het modelformulier.
De ondernemer (Shops4youonline) vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
De afkoelperiode is niet van toepassing bij; Zakelijke opdrachten/transacties en kappersscharen. Kappersscharen dienen binnen 24 uur aangemeld te worden als retour en ongebruikt en in originele verpakking teruggestuurd te worden.
Bij de retourzending, dient rekening te worden met een verwerkingstijd van maximaal 14 dagen, NADAT wij de retourzending hebben ontvangen.
8.1. Retour adres
U kunt uw bestelling, of een gedeelte daarvan (indien gewenst) retourneren aan het volgende adres:
Shops4youonline B.V.
Kerkeplaat 11
3313 LC Dordrecht
Nederland
WhatsApp: +31 33 258 43 43
[email protected]
8.2. Kosten
De retourkosten zijn voor uw rekening. De kosten komen voor onze rekening wanneer er aan onze kant een fout wordt gemaakt. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt, zullen wij het volledige aankoop bedrag aan u terugbetalen, dit is uiteraard alleen wanneer wij de bestelling volledig terugontvangen. Wanneer u een gedeelte van uw bestelling retourneert, zullen wij overgaan tot betaling van de producten die wij retour hebben ontvangen.
8.2. Herroepingsformulier
Voor herroeping klik hier.*Uitzondering op retourrecht Mocht u gebruik willen maken van het herroepingsformulier, klik dan hier. Vergeet niet uw ordernummer de noteren!
Verzegeling
Cd’s, dvd’s en andere dragers met audio- of video-opnamen of software waarbij de inhoud gemakkelijk kan worden gekopieerd zonder dat dit kopiëren de staat van het origineel beïnvloed kunnen het beste verzegeld worden verzonden. Zodra de klant deze verzegeling verbreekt, verliest hij namelijk zijn retourrecht. Als het product niet verzegeld is, geldt het herroepingsrecht als normaal.
Dit geldt nu ook voor producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet geretourneerd kunnen worden. Verbreekt de klant de verzegeling, dan kunnen deze producten niet geretourneerd worden. Denk daarbij aan vitaminepillen.
9. Minimale Orderwaarde
Er is een minimale orderwaarde van 14 Euro
10. Bestelling afhalen in Nijkerk is helaas niet meer mogelijk.
11. Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd aankomt?
Het kan zijn dat de bestelling in het bezorgproces beschadigd. Uiteraard lossen wij dat op. Wel het is belangrijk dat er van de beschadigde bestelling zes foto's worden gemaakt. Dit voor de afwikkeling met de pakketdienst.
De foto's die wij nodig hebben.
-Foto van de (beschadigde) doos, van de voorkant
-Foto van de bovenkant (verzendlabel zichtbaar en leesbaar)
-Foto inhoud (zoals het binnen in gekomen)
-Foto van het beschadigde product of producten. zichtbaar hoeveel inhoud er verloren is gegaan
-Foto van de schade in de verzenddoos, zoals nat geworden etiketten etc
-Foto van het eventueel beschadigde product
Deze foto's moeten maken is niet iets wat wij bedacht hebben maar dit wil de transporteur hebben voor de afwikkeling van het schadedossier.